Laatste dag: Mannetjes - Reisverslag uit Riel, Nederland van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu Laatste dag: Mannetjes - Reisverslag uit Riel, Nederland van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu

Laatste dag: Mannetjes

Door: Reggie

Blijf op de hoogte en volg Bart, Reggie, Jasper & Carlijn

21 Juli 2012 | Nederland, Riel

Het is gedaan. Afgerond en mooi geweest. De laatste was (als die al bestaat) zit in de wasmachine, kind 1 is bij zijn opa aan het "klussen",kind 2 bij een vriendinnetje en Bart heeft de verfkwast alweer gevonden. Ofwel: we zijn weer thuis. Tijd om foto's te bewerken en vooral de vakantie te verwerken.

Wat mis ik sinds we thuis zijn? Niet het links rijden. Hoewel: ik heb de afgelopen dagen al weer regelmatig de ruitenwissers aangezet ipv de clignateur. Dat slijt er nog wel uit, hoop ik. En ook niet de continue rooklucht (er is altijd wel ergens fik), en het is best fijn dat de straten hier 's avonds verlicht zijn.

Wat dan wel? Vooral de mannetjes. Veel hadden er hun handen in de zakken (de handinpocketmannetjes), maar net zo veel hadden ook een taak. Zo mis ik nu al de mannetjes die je helpen met inparkeren (veel handiger dan een achteruitrijsensor, meer geduld dan manlief en ze lachen ook nog altijd). Mannetjes bij de supermarkt die je boodschappen inpakken en andere mannetjes die die boodschappen dan weer in je auto zetten. Mannetjes bij wegwerkzaamheden die je met een grote glimlach wijzen op het rode stoplicht en het bord dat er onder staat dat zo'n rood licht wel 15 minuten kan wachten. In Nederland word ik minder blij van 5 minuten file door klussen aan de weg, daar hielden we ons bezig met het kopen van mandarijnen bij de fruitverkopers. En al die andere mannetjes, soms wel 6 op een halve kilometer, die met hun vlag naar je zwaaien om aan te geven dat je niet zo hard moet rijden.
Met als ultieme mannetjes: de 3 mannetjes (!) die bij de selfservice incheckautomaat van KLM stonden om voor ons in te checken.

Tijd voor een realiteitscheck. In Nederland doen we alles liever zelf, zelfs scannen en betalen bij de Albert Heijn. Mannetjes zijn hier niet veel, en met je handen in je zakken staan is alleen toegestaan als je een klein mannetje bent. Dat maakt ons ongetwijfeld een druk, efficient en effectief volk. En toch... zou het wel heel fijn zijn als die enorme berg was (inclusief een kleine gletcher aan sokken) door een mannetje/vrouwtje in de kasten werd getoverd.