Voor de verandering: vliegen - Reisverslag uit Umhlanga, Zuid-Afrika van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu Voor de verandering: vliegen - Reisverslag uit Umhlanga, Zuid-Afrika van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu

Voor de verandering: vliegen

Door: Reggie

Blijf op de hoogte en volg Bart, Reggie, Jasper & Carlijn

07 Juli 2012 | Zuid-Afrika, Umhlanga

Dag 7. Vliegen

Na het afronden van het verslag van gisteren besloten we toch buiten de deur te gaan eten. Door de regen (hard!) en het gebrek aan licht (Het is hier niet gebruikelijk om straatverlichting te hebben) voelde dat als een pittige exercitie. Gelukkig had de gastheer ons een restaurant gewezen, waardoor we niet hebben gezocht.

Met een goed maal achter de kiezen (Bart en Carlijn kozen voor 6 typisch Afrikaanse spijzen, zoals Boboti en boterbloemenstoofpot) konden we er weer tegen aan. Om er in het hotel achter te komen dat het dak lekte. Gelukkig niet op koffers of fotocamera’s: we hebben er daarom maar een handdoek onder gelegd en zijn gaan slapen. Vakantie op zijn Afrikaans, noemen we dat.

De regen was in de ochtend nog niet meteen over, maar gelukkig zagen we in de verte al weer een gat in de wolken ontstaan. Tijd om verder te vliegen. Het inleveren van de auto ging erg snel, waarop we met onze eigen auto naar de luchthaven werden gebracht. Zo stonden we binnen een uur na vertrek uit het hotel naast de gate van de vlucht. Theatime!

Ook de verdere reis ging zo voorspoedig: binnen 2 uur stonden we al weer op de vaste grond in Durban. Op naar de volgende van: een JMC double cab dit keer. Voor de goede orde: zo’n van huur je niet van Budget, maar van Budget Van verhuur. Voor de verandering heeft deze mooie “bavianenlullenlerenstoelen”, die met de temperatuur van hier (25 graden) lekker aan je billen plakken…

Zeranka Lodge, waar we vandaag overnachten, is een verademing: kleinschalig, persoonlijk, goed gedecoreerd en het lijkt er voorlopig nog droog. Bovendien kunnen we hier eten laten komen (dat wordt dan thuisbezorgd) en daarmee zijn we dan eindelijk in staat om een keer een luie namiddag te vieren. Het lijkt wel vakantie;-)