Stellenbosch - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu Stellenbosch - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu

Stellenbosch

Door: Reggie

Blijf op de hoogte en volg Bart, Reggie, Jasper & Carlijn

06 Juli 2012 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Voordat we morgen gaan vliegen, kregen we vandaag de kans om de wijnstad Stellenbosch te bezoeken. En hoewel we eigenlijk gedacht hadden dat te doen door er snel heen te rijden, kregen we van de gastheer in het guest house de tip om vooral weer de R44 te gaan rijden: als je ‘m andersom rijdt is hij mooier.
Dezelfde gastheer gaf ons nog een tip mee: rijd de rotary road (“uitsig weg”) op en neer, en je kunt een stukje wijnroute op de 320 gaan rijden. Beide leek ons een goed idee, en zo hebben we vanaf een berg een mooi overzicht op Hermanus gehad, en een mooi gedeelte van een wijnroute gereden.

Daarna draaiden we de R44 weer op. Waar we ons eerst wild van de dag, bavianen, spotten. Een heel clubje liep op de weg, inclusief een paar moeders met kind. De weg leidde weer verder langs de kust en ja, als je ‘m van de andere kant rijdt is het een heel ander gezicht.

Terwijl de wolken steeds donkerder werden naderden we Stellenbosch. Tijd voor lunch en een bezoek aan “Oom samie se winkel”. Ja, inderdaad, in 1904 opgericht door een mijnheer met Sammie als voornaam. Vol met nostalgische prullaria, snoep en … dooie vissen. Inderdaad, een bijzonder plekje.

Doordat het steeds harder begon te regenen hebben we Stellenbosch ongetwijfeld niet op zijn mooist gezien, ook niet tijdens ons toeristisch ritje naar Franschenhoek. Misschien dat het ons morgen, als we naar het vliegveld rijden, meer kan bekoren.

• 06 Juli 2012 - 16:55

Mam:

dat is genieten een grote walvis vlak voor je neus met de mensen op de voorgrond kun je goed zijn hoe groot hij is Jasper is dat makkelijk lopen op die stenen?oma

• 07 Juli 2012 - 09:18

Paul De Raad:

De familie Maas heeft het prima naar de zin zo te lezen. Leuke reisverslagen met mooie ervaringen. Geniet er samen van!