Dag 10. Waarin de JMC even stil staat - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu Dag 10. Waarin de JMC even stil staat - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu

Dag 10. Waarin de JMC even stil staat

Door: Reggie

Blijf op de hoogte en volg Bart, Reggie, Jasper & Carlijn

10 Juli 2012 | Zuid-Afrika, Hluhluwe

Omdat deze reis niet alleen om indrukken gaat, maar ook gewoon vakantie is, hadden we vandaag een rustdag gepland. Zonder uitslapen – aangezien het ontbijt hier maar van 7 tot 9 geserveerd wordt.

Dat uitslapen hebben we uiteindelijk maar overgeslagen: toen ik om half 8 even naar buiten keek, zag ik een groot aantal nyala’s en aapjes rondom het huis. Dat was veel leuker dan slapen: onze eerste wild-watching in pyjama! Na het ontbijt, wilden we een korte wandeling over het park maken. Ter beeldvorming: Bonamanzi game reserve is geen park met veel game computers, maar een groot park waar je wild kunt zien. Daar tussen slaap je en hebben ze dus ook een wandelroute uitgezet. Nog best lastig te vinden overigens, want waar Bart ons gisteren feilloos door Hluhluwe leidde, viel het niet mee om het begin van de route te vinden. Gelukkig mag je nog altijd de weg gewoon vragen, en konden we zo in een dik uur een stukje van het wild en de begroeiing zien. “Echt Afrika” zoals we dat zijn gaan noemen.

Na het noodzakelijke afkoelen (wat nou winter, het was hier 25 graden) in het zwembad stond de game drive auto al op ons te wachten. Een game drive auto is zoals je ‘m op de plaatjes ziet: een 4x4 met achterop een opbouw waarop wij als toeristen als een soort tribune zitten. Deze reed ons door een groot deel van het park, naar een boot. Weer varen, dit keer rustig en met een decadente sherry in de hand, en met vooral heel veel vogels: kleine vogels, grote vogels, vogels met een bek als een speer waarmee ze de vis spiesen, arend vogels, veelkleurige vogels en andersoortige vreemde vogels. Gelukkig hebben we de foto’s nog om op te zoeken hoe ze heten.

Terwijl ik dit verslag schrijf valt de avond. En daarmee komt ook het wild weer tevoorschijn: apen rennen rond, we horen andere vogelgeluiden, nyala’s scharrelen hun kostje bij elkaar en Jasper en Carlijn komen eindelijk uit de speeltuin. Tijd om te eten.

PS: @Joyce, Een ontbijt op Hilltop? Dat klinkt gaaf! Wij hebben gisteren volstaan met een kop thee met prachtig uitzicht;-)

PS: @Pap: Dakar is nog een tikje te ambitieus. Maar mocht het 4x4 rijden goed bevallen, dan kan ik altijd nog een carrière switch overwegen;-)

• 13 Juli 2012 - 14:49

Joyce:

Het was magisch Reggie! Volgens mij was het 7u en de wildernis ontwaakte. Ik kom er zeker nog eens terug!