Dag 17 Poep aan je schoen - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu Dag 17 Poep aan je schoen - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu

Dag 17 Poep aan je schoen

Door: Reggie

Blijf op de hoogte en volg Bart, Reggie, Jasper & Carlijn

17 Juli 2012 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Ook vandaag zagen we kans om een ochtend relaxed te doen. Na het luie onbijt was het heel even tijd voor wat cultureels, iets relaxed en aan het eind van de middag was het weer tijd voor wat actiefs. Waardoor we nu toch weer best zitten uit te blazen.

Het culturele van de ochtend stelde eigenlijk niet zo veel voor. We wilden het lokale winkelcentrum bezoeken, en daar bleek het markt te zijn. En dan niet een touristen markt vol met gebatikte doeken en fruitschalen, maar een markt "voor het eigen volk". En dat betekende dat er bv emmers te koop werden aangeboden, een complete tupperware verzameling of dat je de telefoon mocht gebruiken om tegen betaling te bellen.

Tijd om even uit te rusten, en dat besloten we decadent aan het centrale zwembad te doen. Kon ik even kijken of er nog mail was (goed om te lezen dat het goed gaat met de katten - jammer dat het nog niet helemaal klaar is Mam & doe de condoleances aan tante Riet én de groeten aan Toos;-)) en vooral genieten van een goede capuccino.

Laat je echter niet afleiden door mijn verhaal over rust. In de middag hadden we een activiteit gepland staan: een bushwalk. In het Krugerpark moet je normaal gesproken in je auto blijven zitten, behalve bij de restaurants en plasplekken. Voor een bushwalk mag je echter, onder begeleiding van 2 rangers mét geweer, de auto uit om daadwerkelijk door het park heen te lopen.

Lopen door het park is echt iets heel anders. We hebben niet zo veel dieren gezien - de meesten schrokken we ongetwijfeld af door de grootte van onze groep - maar wel hun sporen. Voetsporen, maar vooral ook poepsporen. Dankzij onze gids weten we nu dan ook dat de grote klonten olifantenpoep zijn (wat wil je, dat beest eet zo'n 20 uur per dag) en dat je niet in de poep van een cervatkat wil staan.
Geinspireerd doordat een van de leden van onze groep een archeologe was, nam de gids ons ook mee naar een archeologische vindplek, waar de stammen die vroeger in het Krugerpark leefden (toen het nog geen Krugerpark was) hun vuurplaats hadden. Hij zag het als een goedmakertje voor het gebrek aan olifanten, wij vooral als iets wat je vanuit je eigen auto echt nooit te zien krijgt.

En ook nu weer zagen we een prachtige zonsondergang. Waarna de gidsen er nog even flink de vaart inzetten om ons voor het absolute donker terug te hebben bij de auto. Tijd voor de gebruikelijke sundowner en terug naar de sefapane Lodge te rijden. Waar de dame van de receptie ons al weer stond op te wachten met verfrissende handdoeken.
Morgen rijden we zelf door het park. Kijken of wij wel wat beesten kunnen vinden.

• 17 Juli 2012 - 17:40

Danielle:

Wat een geweldige verhalen! En wat vertel je het leuk; ik leef helemaal mee :)

• 17 Juli 2012 - 18:46

Joyce:

Potverdorie, zitten jullie ook nog eens in Sefapane!! <3 (:D Ik riep het gewoon uit, Marc keek me een beetje vreemd aan)

Werkt Donovan er nog als guide?

Wij (ik en een vriendin) zaten in huisje Giraffe destijds.

Ik wil eigenlijk niet meer meelezen, ik ben veel te jaloers... Maar man wat een heerlijke trip maken jullie! Eigenlijk een goede aanleiding om een x af te spreken, mag je de foto's laten zien, laten wij Saar zien ;) !

• 18 Juli 2012 - 15:05

Mam:

wat gaan jullie ver voor poep aan de schoen ,wel mooie poep om te bekijken. Jasper en Carlijn daar mogen jullie straks alles over vertellen maar vooral over die mooie dieren terwijl ik bij de poezen zit lees ik je verslag Reggie goed om te lezen groetjes en een poot van Jip die bij mij op tafel zit en Biebel rond mijn voeten loopt