Dag 14. Hoe vroeg zei u? - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu Dag 14. Hoe vroeg zei u? - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu

Dag 14. Hoe vroeg zei u?

Door: Reggie

Blijf op de hoogte en volg Bart, Reggie, Jasper & Carlijn

14 Juli 2012 | Zuid-Afrika, Hazyview

Half zes, zei de dame achter de receptie gisteren glimlachend. Half zes zouden ze ons komen ophalen voor een game drive van een dag in het Kruger park. Het ontbijt staat dan wel voor je klaar. Dientengevolge stond de wekker vanmorgen op 5 voor 5. Wat overigens volkomen overbodig was, aangezien ik al om 5 voor half 5 buiten stond te douchen (waarom? Omdat het hier kan;-)) en ik rond kwart voor 5 de lunch smeerde.

Het ontbijt stond waar we het verwacht hadden, en ook stipt om half 6 kwam Doug aanrijden. In zijn Landrover, speciaal voor dit soort ritten gebouwd, met ons als enige passagier. In de donkere kou (gelukkig had hij dekens aan boord) reed hij eerst naar de ingang van het Kruger Park, waar we wachtten tot de poorten opengingen. Dankzij zijn juiste contacten reed hij, toen de poorten eenmaal open waren, snel door om zo snel mogelijk bij plekken te komen waar we leeuwen of ander soort wild konden zien. Dat betekende dat hij in het begin de impala’s, giraffen en buffels oversloeg – die zouden we nog genoeg zien.
Doug had echter duidelijk een missie; hij wilde ons graag de leeuwen laten zien. Dankzij een tip van een andere gids (het draadlooswandelgangeninformatienetwerk werkt prima in Kruger), bracht hij ons naar een dam in het park, tegen de grens met Mozambique aan. Daar lagen ze dan eindelijk op ons te wachten: 3 vrouwtjes- en 3 mannetjesleeuwen. Hun activiteiten deden ons aan de poezendames thuis denken, het was niet veel meer dan liggen, slapen, af en toe een poot aflikken, opstaan, rondje draaien en dan weer liggen. En poseren natuurlijk, want dat was waar wij voor kwamen.

We zouden de andere dieren te kort doen als we ze niet zouden noemen. We hadden niet voor niets een kaart gekocht bij de touristshop, om aan te geven welke dieren we zagen. Dus vandaar: fijn jullie te zien impala’s, buffels (een grote groep bij de dam), olifanten, giraffen, veul vreemde vogels, krokodillen,… en de eenzame schildpad die midden op de weg lag toen we het park weer uit reden. Wie weet dromen we nog van jullie. En: voor de luipaarden die zich voor ons hebben verstopt: in het volgende hotel gaan we je vast weer zoeken!

• 14 Juli 2012 - 15:43

Mam:

hier bij de kleine huisdieren die het prima doen ,zit ik je verslag te lezen,lekker binnen want het regent hierZo Jasper en Carlijn nu heb je wel een heleboel wilde dieren in de natuur gezien oma is best jaloers genieten jullie maar lekker wij zitten nog in de oude baan mam

• 14 Juli 2012 - 16:41

Margret:

Beekse bergen maar dan veel meer en groter ??!! :-P jullie hebben nog extra vakantie nodig om alles te verwerken .?