Dag 19: naar Parijs - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu Dag 19: naar Parijs - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu

Dag 19: naar Parijs

Door: Reggie

Blijf op de hoogte en volg Bart, Reggie, Jasper & Carlijn

19 Juli 2012 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Even een kort verslag vanaf JO'Burg airport. Als je snel op je google maps kijkt, ligt dat zo'n 535 km van Phalaborwa af. Dus inderdaad, met de afstand die ik vandaag gereden heb, hadden we vanaf huis in Parijs kunnen zijn.

Een hele reis was het dus. Die vanmorgen begon met een hartelijk afscheid van het personeel bij Sefapane. Alsof we beste vrienden waren. Nog even een begrijpende zucht "ga je echt dat hele stuk naar Johannesburg rijden"? en daar gingen we. Nou ja, bijna - want de JMC moest nog even volgegooid worden om onze bestemming te halen.

Er valt niet zo veel te vertellen over die route. Hoewel: we hebben nog wild gezien (giraffes en -natuurlijk- impala's), veel politiemannen die keken of we niet te hard reden (nee, natuurlijk niet. Anders hadden we wel korter gedaan over die afstand), en af en toe een fikkende berm. Waar dan een boom in stond, die de weg versperde. Of een afgefikte bus, die ze wilden wegslepen.

Genoeg te zien, derhalve. En toch: ik was blij toen we eindelijk hier aankwamen. De man bij de luchthaven geloofde eerst niet dat het een echte Budget auto was (zo'n lelijke auto zou ik ook niet willen) en bracht ons daarna erg vriendelijk naar de vertrekhal. TIjd om in te checken, eten en rond te hangen. Over een uur of 2 gaan we vliegen. Wie weet zien we jullie snel weer in Nederland.
(@Joyce: we maken zeker een afspraak!)
@Els: koude voeten in Nederland: ik heb mijn dikke sokken vast aangetrokken;-)
@Oma & Opa: we komen snel kijken naar het resultaat van de verbouwing, maar het kan zijn dat we morgen eerst ff slapen.