Dag 2. Waar ruitenwissers de richting verklappen - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu Dag 2. Waar ruitenwissers de richting verklappen - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu

Dag 2. Waar ruitenwissers de richting verklappen

Door: Reggie

Blijf op de hoogte en volg Bart, Reggie, Jasper & Carlijn

02 Juli 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

Na een goede nachtrust - het ziet er hier niet aleen goed uit, het slaapt er ook geweldig - was het vandaag al weer vroeg dag. Om 8 uur stond de wekker, zodat we om 9 uur de autoverhuurder te woord konden staan.
Dat ging echter sneller; om kwart over 8 zeiden we nog tegen elkaar dat het best wel een grote witte auto was die hier tegen over stond - om kwart voor 9 constateerden we dat het onze grote witte auto was, en dat de Budget mijnheer mooi op tijd was. (groot wit? hoe groot wit dan? Nou, google eens op toyota double cab. Zo groot dus!)

Na de nodige plichtplegingen, werd het tijd om te gaan. Oh ja, ze rijden hier links. Niet alleen nadenken als je de bocht omgaat (links af is een smalle, rechtsaf een ruime. Ik heb het vaak hardop gezegd...) maar ook schakelen doe je met links en... de richtingaanwijzer zit aan de verkeerde kant. Waardoor ik elke keer als ik een bocht in wilde gaan, eerst de ruitenwisser de ruit schoonmaakte.

Ondanks dat gestuntel, heeft de dag ons veel moois gebracht. Pinguins bijvoorbeeld. Op Boulder Beach lagen/zwommen/liepen/flirtten er behoorlijk veel. Dat was niet het enige wild van vandaag, want op Kaap de Goede Hoop zagen we ook bavianen en struisvogels. Allemaal op de eerste dag!

Als je dan ook nog weet dat we bij Kaap de Goede Hoop gewandeld hebben (omhoog naar de vuurtoren en een stukje verder de Kaap op) en lekker met onze voeten in de oceaan in Houtbay hebben gestaan, kun je je vast voorstellen dat we best blij zijn weer in ons guesthouse te zijn. Met internet, zodat het echt als thuis voelt...

• 03 Juli 2012 - 17:10

Mam:

de foto verzameling van de dieren is al goed begonnen proficiat ga zo door geniet van het samen zijn