Dag 7. Rust - Reisverslag uit Akureyri, IJsland van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu Dag 7. Rust - Reisverslag uit Akureyri, IJsland van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu

Dag 7. Rust

Door: Reggie

Blijf op de hoogte en volg Bart, Reggie, Jasper & Carlijn

27 Juli 2011 | IJsland, Akureyri

Dit had een heel intelligente tekst met achtergrond informatie kunnen zijn. Bijvoorbeeld over de "p met streepje", die je hier als letter ziet - evenals de D met een streep erdoor. De een spreek je uit als de th van Think, de ander als de th van Them.

Maar zo intelligent zijn we vandaag niet. Na al dat reizen en het vele moois was het tijd om oog en lijf ff rust te gunnen. Dus stonden we laat op en was onze eeerste stop het kerstmishuis: een kerstachtig gemaakt huis met veel kerstballen. Dat was mooi, want een typisch inlandse kerstbal is voor ons het souvenir. Akureyri heeft als pluspunt niet alleen een internetcafe, maar ook een bos. (voor diegene die het niet weten het standaard Ijslandsebosgrapje. Wat doe je als je in het bos de weg niet meer weet: dan ga je rechtop staan en kijk je erover heen;-)). Dat bos was een ideale plek om te schommelen, relaxen en te picknicken. De dag hebben we afgesloten met het haast verplichte bezoek aan de kerk van het dorp. En de botanische tuin, maar die is echt niet de moeite waard om te noemen.

De afsluiting van de dag is heerlijk: dit verslag typ ik, op het terras in een van de meeest noordelijke steden van Europa, in de zon, met 21 graden. Een gezellig terrasje ook nog, want het barst hier van de toeristen, backpackers en foute auto's. Er zijn volgens mij heel veel slechtere plekken op de wereld!

• 28 Juli 2011 - 12:14

Danielle Schrijver:

Hoi Reggie en familie,

Wat fantastich zeg om al deze schitterende verhalen te lezen! Ik ben er gewoon jaloers op!
    De komende tijd wens ik jullie nog heel veel plezier in IJsland, dat jullie nog maar vele mooie bezienswaardigheden mogen ontdekken!

Vandaag is mijn laatste werkdag en ga ik lekker 2,5 week naar Kroatie!

Reggie tot de 22ste!

Nog een hele fijne vakantie toegewenst!

Groetjes
    Danielle

• 28 Juli 2011 - 16:02

Margret:

daar beter weer dan hier carlijn!!!!
    veel regen in de avonden en niet zo'n beetje ook dus kermis???? ja errugg nat,ook in drankjes ;-)