Dag 14. MugNinja - Reisverslag uit Reykholt, IJsland van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu Dag 14. MugNinja - Reisverslag uit Reykholt, IJsland van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu

Dag 14. MugNinja

Door: Reggie

Blijf op de hoogte en volg Bart, Reggie, Jasper & Carlijn

03 Augustus 2011 | IJsland, Reykholt

Vandaag was het weer tijd voor een wandeling, volgens het boekje door een dal, naar een warm water rivier. Dat betekende niet alleen de picknickspullen mee, maar ook de teva's, badpakken en kleine handdoekjes in de rugzak. Al snel bleek dat we op deze wandeling werden vergezeld door talloze kleine muggetjes. Gelukkig kun je de buff (meestal gebruikt als haarband of muts) ook prima als een ninja voor je neus en mond doen, waardoor we er gemiddeld slechts 3 per persoon hebben opgegeten.

Na een pittige klim (tot zover het wandelen door een dal) konden we dan ook het eerste riviertje oversteken. Met schoenen uit. Normaal levert je dat blauwe (koude) tenen op, in dit geval werden onze voeten echter lekker warm van het water.
De wandeling voerde echter nog verder, langs zwavel bronnen. Van ver af ziet het eruit als kleine rookpluimpjes uit de berg, van dichterbij zijn het stinkende (rotte eierenlucht) poeltjes, met een eigenlijk best mooie blauwe kleur.

Nog een bochtje om en toen zagen we een haast onrealistisch beeld: buiten was het 14 graden, en we zagen zo'n 25 man/vrouw in badkleding in een riviertje baden. Iets waar je in de Alpenlanden niet aan moet denken, want veel te koud. Nadat wij onszelf voorzien hadden van badkleding bleek het echter heerlijk warm. Warmer dan het gemiddelde zwembad, meer vergelijkbaar met een heet bubbelbad. Voor ons een perfecte picknickplek om even bij te komen. Omdat het, terwijl wij ons afdroogden, begon te regenen, lieten we het extra rondje voor wat het was en begonnen aan de afdaling. Tijd voor thee & koek & een draadloos internet in de bibliotheek. Muggenvrij, dat dan weer wel.