Dag 15. Wandelen langs het water - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu Dag 15. Wandelen langs het water - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu

Dag 15. Wandelen langs het water

Door: Reggie

Blijf op de hoogte en volg Bart, Reggie, Jasper & Carlijn

04 Augustus 2011 | IJsland, Reykjavik

Het inpakken/opruimen/schoonmaken ritueel van vandaag nam wat langere tijd in beslag. Reden: bij alle vorige huisjes konden we volstaan met het lukraak in de auto kwakken van teva’s, binnenvoering, leesvoer en amusement. Omdat dit echter het laatste huisje was (vandaag overnachten we nog 1 nacht in een hotel in Reykjavik), was het noodzakelijk om alles in de koffers te pakken. En dat valt nog niet mee: het proppen dat we eerder in Riel deden, hebben we nu in Reykholt herhaald.

In principe was het niet ver rijden vanuit Reykholt naar Reykjavik. Daarom besloten we de route te verlengen, door tussentijds te stoppen bij een lavagrot, Raufarhólshellir. Niet echt goed aangegeven op de kaart, en de uitleg bij de grot zelf is niet meer dan een bord dat je een lamp, helm en goede schoenen aan moet doen. Voor mij genoeg redenen om buiten de grot te wachten, terwijl Bart & de kids naar binnen klauterden en daar wat mooie foto’s maakten.

Daarna was het tijd om door te rijden naar het Cabin hotel in Reykjavik. Dat was even wennen: ineens waren kruisingen weer ongelijk en moest ik (zelfs uitkijken bij het) invoegen op de 1. Er kwamen ook steeds meer auto’s op de weg en tegen de tijd dat we de stad binnenreden vond ik het al behoorlijk druk op de weg. Voor IJslandse begrippen, dan wel te verstaan.

Na de gebruikelijke incheckactiviteiten werd het tijd om de stad te verkennen. Niet per auto, maar vanzelfsprekend te voet. Langs het water en het kunstwerk/Vikingschip dat daar stond. Om uiteindelijk op de top van de Hallgrims-kerk van Reykjavik te eindigen. Waar we met de lift kwamen, want net zoals haast elke kerk van een beetje formaat in IJsland, was ook deze behoorlijk nieuw.

Na dit kleine stukje cultuur hebben we ons overgegeven aan de rest van wat IJsland ons te bieden heeft. Shoppen, eten en in de speeltuin spelen. Morgen gaan we naar huis.