Dag 4. Verkassen - Reisverslag uit Akureyri, IJsland van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu Dag 4. Verkassen - Reisverslag uit Akureyri, IJsland van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu

Dag 4. Verkassen

Door: Reggie

Blijf op de hoogte en volg Bart, Reggie, Jasper & Carlijn

24 Juli 2011 | IJsland, Akureyri

Als het in Ijsland aan de ene kant regent, dan schijnt de zon aan de andere kant. Dat kregen we de afgelopen tijd vaker te horen. En omdat het in Reykholt vanmorgen behoorlijk hard waaide en regende, was het tijd om naar het noorden (Akureyri om precies te zijn) te rijden. Buro Scanbrit adviseerde ons om al snel te stoppen bij Grábrók. Dat is een oude vulkaan (nou ja, wat is oud. Hij is ongeveer 3000 jaar geleden uitgebarsten), waarvan je de krater kunt beklimmen. Dat beklimmen gaat met een heleboel traptreden, maar het uitzicht over de krater en het dal waar die in staat is de kleine inspanning meer dan waard.

Verder was het vandaag vooral rijden op de ringweg 1. Inderdaad, de belangrijkste weg van Ijsland, die een rondje om het eiland maakt. Niet binnendoor want dat is misschien wel de kortste, maar zeker niet de snelste weg. Om nog maar niet te spreken over alle keien, schapen en ander natuurgeweld dat dan je pad kruist. Hoewel, schapen vonden we ook op de 1, ze staken pontificaal voor onze neus de weg over. Wat nou, snelweg.

Vermoeid door de reis, hebben we toch nog even het dorp Akureyri verkent. Al is het volgens Ijslandse begrippen een stad met 17.000 inwoners, voor ons is het niet groter dan Goirle. Hoewel Goirle dan geen mogelijkheden biedt om een walvissafari te boeken. En dat hebben we dan ook maar gedaan, morgen gaan we varen!

• 25 Juli 2011 - 20:06

Margret:

wow, wat een prachtige beelden!! en wat hebben juliie al veel gedaan en beleefd. eN... Reggie ligt niet alleen aan nieuwe camera. je hebt oog voor details die er toe doen op een foto. Complimenten.

Misschien iets voor thuis zo'n extra Jasper (altijd handig en best wel stoer, als je in de winter naar WII moet komen ;-)

grtjs vanuit een nog steeds regenachtig , al wordt het wat minder, Tilburg

• 25 Juli 2011 - 22:25

Mam:

wat hebben jullie weer een mooie reis uitgezocht geweldig. wat een mooie fotos en wat een beleving op een honden slee.. Jasper jou naamgenoot die mag er ook zijn wat een lieverd groetjes mam
    Jasper En Carlijn jullie mogen mij straks ,als jullie terug thuis zijn al die verhalen vertellen oma

• 26 Juli 2011 - 11:08

Els:

nou inderdaad zeg wat een mooie foto's ( maar eigenlijk zijn we dat van jullie dan ook wel gwend ;) hahah

En die slee...hoe gaaf!!! ziet er spannend uit ben benieuwd naar wat er nog allemaal komen gaat...

dikke kus van Dick en mij en simke natuurlijk

• 26 Juli 2011 - 14:11

Joris En Guusje:

Een woord: Beautiful.... nog een enorm fijne vakantie toegewenst... x ons