Dag 12. High Note Trail - Reisverslag uit Whistler, Canada van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu Dag 12. High Note Trail - Reisverslag uit Whistler, Canada van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu

Dag 12. High Note Trail

Door: Reggie

Blijf op de hoogte en volg Bart, Reggie, Jasper & Carlijn

17 Augustus 2009 | Canada, Whistler

Als je dorp Whistler (Fluitspeler) heet, dan is het niet raar dat de hiking trails muzieknamen hebben. Vandaag hebben we van de High Note Trail gelopen, zo'n 10 km berg op en berg af.

De tijden van de liften zijn hier niet helemaal berekend op wandelaars die tijdig willen vertrekken; ze gaan pas rond 10 uur open. En de tweede lift, bedoeld om ons nog hoger te brengen naar het begin van de wandeling, duurde nog langer om op te starten.

Uiteindelijk konden we rond 11 uur beginnen met de hike (http://www.whistlerblackcomb.com/todo/summer/hiking/index.htm - de whistler trails, high note). We begonnen downhill (naar beneden) waar we al meteen verrast werden met het wild van vandaag: een grote bergmarmot.

De wandeling had alles wat zo'n hike nodig heeft: rotsen, stenen waar je steil op dan wel moest afklimmen, alpine weides en soms wat beschutting van de zon tussen de bomen. Ik moet eerlijk bekennen: Ik heb nogal wat afgemopperd, maar de route was absoluut de moeite waard.

Uiteindelijk rondden we de 10 km rond 3 uur af, met een tochtje met de Peak2Peak gondola (http://ww1.whistlerblackcomb.com/p2pg/) Deze verbindt twee bergen met elkaar, waarbij hij in het midden "los" hangt (de foto's op de website zeggen veel meer, dan ik het kan uitleggen). Vanaf de andere kant was het vervolgens een koud kunstje om met de stoeltjeslift naar beneden te gaan.

Moe aangekomen was het tijd voor zwemmen & pizza. En nu... rust!

• 18 Augustus 2009 - 04:38

Jolanda:

Hé Reg, heb net erg gelachen om jouw zin over het 'afgemopperd', het is alsof ik het geschreven heb (vonden ook Joep en Ron :-) ).
    Enne, dank voor je sms, mijn 1e werkdag is echter volgende week dinsdag pas, we zijn nu nog in Alaska.
    Ben wel erg benieuwd naar jouw fotoboek!

Veel plezier nog!

Gr. Jolanda

• 19 Augustus 2009 - 20:43

Onbekent:

dat gemopper waar ken ik dat van groetjes