Dag 23. We zijn er bijna... - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu Dag 23. We zijn er bijna... - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu

Dag 23. We zijn er bijna...

Door: Reggie

Blijf op de hoogte en volg Bart, Reggie, Jasper & Carlijn

29 Augustus 2009 | Canada, Ottawa

De laatste dag van de vakantie. Dit verslag schrijf ik vanaf de luchthaven Calgary. Hier hebben ze gratis internet, en een stopcontact zodat ik de laptop ook kan blijven gebruiken. Over een uurtje gaan we aan boord.

Voor het zover is, hadden we nog een dag te vullen. En dat hebben we gedaan op een wijze die ons meer rust zou brengen. Dat wil zeggen, nadat we alle koffers opnieuw hadden ingepakt. Want 6 losse plastic zakjes en een uitpuilende waskoffer worden vast niet goedgekeurd als bagage.

Eerste stop daarna: de Banff gondola. Een langzaam kabelbaantje, dat ons naar de top van een 2200 meter hoge berg bracht. Van daaruit kun je doorlopen naar de volgende punt, die 2300 meter hoog is. De klim viel overigens reuze mee, omdat ze er een grote trap voor gebouwd hebben.

Ons laatste vakantie- en hikevuil hebben we afgespoeld in de Banff hot springs: heet water baden met een temperatuur van zo'n 39 graden. Niet echt een uitgebreid zwembad maar we gaan in elk geval met schone voeten het vliegtuig in.

Volgende stop: Canmore- een van de laatste dorpjes nog in de Rockies. Niet zo heel spannend, maar wel met een speeltuin en een snoepwinkel - voor de laatste berenklauw.

Het laatste stukje van de reis, richting de luchthaven, voerde ons langs Calgary: een lange straat met McDonalds', Taco Bells, en andere fast food restaurants. Onze afspraak was om een keer in een Subway te eten en dat hebben we dan ook gedaan - na het inchecken op de vluchthaven. De laatste dollars hebben we daar achtergelaten (en aan een warmhoudmok van Starbucks waarmee ik de komende weken mijn hete thee mee naar mijn werk kan nemen). Morgen reken ik weer af in euro's!