Dag 22. De ontbrekende boot - Reisverslag uit Banff, Canada van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu Dag 22. De ontbrekende boot - Reisverslag uit Banff, Canada van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu

Dag 22. De ontbrekende boot

Door: Reggie

Blijf op de hoogte en volg Bart, Reggie, Jasper & Carlijn

28 Augustus 2009 | Canada, Banff

Een reis maken door Canada betekent haast net zoveel boottochten maken als in Noorwegen & Zweden. In de afgelopen 3 weken hebben we, inclusief auto, in grote boten gezeten (bv de ferry naar Horseshoe bay), kleine boten (de ferry naar Quadra Island) en erg kleine boten (de kayaks van Desolation Sound). We hadden echter nog geen motorboot bestuurd.

Na al die hikes van de afgelopen dagen is Banff een prachtstad om een wandeling te maken - maar niet voor ons. Wij togen naar Lake Minnewanka, iets ten oosten van Banff. We hadden ons voorbereid op een drukte die vergelijkbaar was met die van Maligne Lake van een week geleden - en dat was absoluut niet nodig. Dit meer is rustig, maar eens per uur een rondvaarboot en de mogelijkheid om een eigen motorbootje te huren. Met hengel, en dat was het argument voor ons om aan boord te gaan.

De tocht duurde 2 uur en dat is precies genoeg tijd in het zonnetje om aangenaam van te verkleuren. Vis hebben we overigens niet gevangen - de vissen vonden het water te comfortabel, waarschijnlijk. Wel een paar berggeiten gezien, die bij het water kwamen kijken hoe wij aan het klungelen waren met hengel en lunch.

Na al dat gedobber werd het tijd om er zelf in te duiken, daarvoor hebben we een ander meer opgezocht - dit water was ons te koud. En ook daar hebben de kinderen geen vis gevangen - dus werd het een een perfecte biefstuk in Bumpers in Banff. Om zo meteen de spullen in te pakken.

Ik denk niet dat er morgen een verslag van de dag komt - tenzij Calgary airport een wifi netwerk en stopcontacten heeft. Daarom alvast onze vertrekinformatie: wij vliegen met airtransat, vlucht TS 940. Vertrek 23.59 op vrijdag 28 augustus, aankomst Amsterdam 16.59. We spreken jullie snel!

• 28 Augustus 2009 - 05:59

Oma :

goede reis terug naar huis
    oma