Dag 5. Water - Reisverslag uit Tofino, Canada van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu Dag 5. Water - Reisverslag uit Tofino, Canada van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu

Dag 5. Water

Door: Reggie

Blijf op de hoogte en volg Bart, Reggie, Jasper & Carlijn

10 Augustus 2009 | Canada, Tofino

De "dag van het water" begon met water op het dak van onze cabin. Regen, dus dat betekende dikke kleding aan en regenjassen klaar voor de eerste activiteit van vandaag: beren kijken.

Daarvoor meldden we ons om 8.45 bij Jamie's whaling station, alwaar we in een overdekte boot het water opgingen. Dat de boot overdekt was, scheelde een hoop regen water, en gelukkig konden de ramen open om de eerste vissen (Kleine dolfijnen?) te spotten. Deze werden al snel gevolgd door de eerste beer. Volledig volgens brochure en dus ook net zo indrukwekkend: een beer die stenen opzij legt om er krabbetjes onderuit te halen. Met een kraai aan zijn zijde die de restjes op eet.

Nog 2 andere beren hebben we al varend ontdekt, evenals een stuk of tien zeehonden (eerst in het water, later ook op een rots) en erg grote kwallen. Al met al een mooie score voor zo'n boottocht.

Na de lunch besloten we al dat regenwater te trotseren, en Pacific Rim Park verder te verkennen. Teslotte geldt hier wat in Zweden ook geldt: slecht weer bestaat niet, wel slechte regenkleding.
Volledig aangekleed liepen we daarop mee met een park "interpreter" (beste nederlandse vertaling: boswachter die een verhaal vertelt), die ons het regenwoud liet zien, inclusief de verschillende bomen, hoe nieuwe bomen op oude bomen groeien en groen, heel veel groen. Dankzij het verhaal van de interpreter hebben we ons uiteindelijk zo'n 2 uur prima vermaakt in het regenwoud - met als bonus dat na afloop de regen verdwenen was.

Dat maakte het tijd voor het laatste water van deze dag: de was en de afwas...

• 11 Augustus 2009 - 18:51

Oma :

hoy Jasper en Carlijn het is dinsdag vandaag het was op de Liefkenshoek 9 maar stilletjes,zonder jullie zo te lezen hebben jullie vandaag mooiere dingen gezien. (dan oma) grapje. beren waren het grote? die beren kan je niet knuffelen maar oma wel
    dikke heel dikke kussen van oma je mag papa en mama van mij de groetjes doen oma