Dag 6. Krabben vangen - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu Dag 6. Krabben vangen - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu

Dag 6. Krabben vangen

Door: Reggie

Blijf op de hoogte en volg Bart, Reggie, Jasper & Carlijn

11 Augustus 2009 | Canada, Campbell River

Vanmorgen was het weer vroeg dag, want er stond een lange rit op de planning: volgens de verwachting zo'n 5 uur rijden. Dat betekende nog snel foto's maken van de 2 bald eagles op het terrein, een goed ontbijt en hup, de auto in.

De reis voerde ons allereerst langs highway 4, dezelfde weg als 2 dagen geleden. Maar was het toen nog een sombere route, met veel regen, vandaag scheen de zon. En dat betekende dat we ontdekten dat er bergtoppen te zien waren, dat de bossen weerspiegelden in het water en dat het er best mooi was.

Het rijden ging voorspoedig, en eigenlijk belandden we al voor de lunch in Campbell River, waar we de ferry naar het eiland nodig hadden. Om nou niet al te vroeg aan te komen, hebben we eerst op het strand geluncht. De Canadezen noemden het overigens uitzicht op de oceaan - wij vonden het uitzicht op de Georgia street. Weinig verschil maar toch, gisteren hadden we uitzicht op de echte pacific, dus in onze ogen wel een belangrijk verschil.

Na een erg korte bootovertocht (denk een pontje over de Maas), waren we al rond 1400 op de eindbestemming. En wat voor een. Tsa Kwa Luten lodge (je kunt het googlen, dan eindig je op capemudgeresort.ca oid), is een lodge aan het einde van het eiland. Waar we vanuit onze cabin uitkijken over zee. Schijnbaar passeren hier ook cruiseschips, vandaag hebben wij genoegen genomen met krabbetjes vangen & bakken op het kiezelstrand. Tenslotte hebben we van de beren van gisteren geleerd hoe dat moet...
:SMS update:: 13 augustus 2009 :
Dag 6. Cluxewe resort. Prima reis vandaag gehad zitten nu op het topje van vancouver eiland. Deze plek heeft geen internet, dus via sms voorlopig een samenvatting: de zon schijnt weer en we kunnen weer krabben vangen!

• 14 Augustus 2009 - 15:45

Jolanda:

Hoi Bart,

geniet van je laatste dag als dertiger en alvast gefeliciteerd met je 40ste verjaardag morgen Succes met het behalen van deze mijlpaal.

Groetjes vanuit Costa Rica van Jolanda (Thom, Fleur en Luuk)