Dag 4. A room with a view - Reisverslag uit Tofino, Canada van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu Dag 4. A room with a view - Reisverslag uit Tofino, Canada van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu

Dag 4. A room with a view

Door: Reggie

Blijf op de hoogte en volg Bart, Reggie, Jasper & Carlijn

09 Augustus 2009 | Canada, Tofino

Of het de jetlag of gebruikelijke onrust was laat ik in het midden, feit is dat we rond half 7 vanmorgen allemaal al wakker waren. Dan maar vroeg opstaan, zodat we om kwart over 8 in de auto zaten, klaar voor een lange reis.
Na het eerste (voorspoedige) stuk werd het tijd voor de eerste stop: Cathedral Grove. Voor de beeldvorming: nadat een grote bosbouwmaatschappij eerst ontelbare bomen heeft omgehakt, hebben ze besloten er een klein gedeelte van te laten staan, en dat noemen ze nu een provinciaal park. Daarmee doe ik overigens de grote (76 meter!) bomen geen recht en we hebben er een mooie korte wandeling gemaakt.
Daarna begon een lange weg dwars over Vancouver Island heen, waar we 93 km lang geen benzinepomp, winkel of McDonalds tegenkwamen. Gevolg: lunchen met eigen boterhammen op een leuke picknick plek, ergens langs highway 17. Uiteindelijk komt die weg uit op een splitsing met een visitor centre - voor alle noodzakelijke nationale parkpassen, plaspauzes en wandelroutes.
Een van die wandelroutes hebben we dan ook gelopen. Hij leidde vanaf een parkeerplaats en wat indianentotempalen, via een paar bruggetjes en vlonders naar een strand vol rotsen. Ondanks alle waarschuwingen zijn we niet aangevallen door beren, opgegeten door wolven of overspoeld door hoge golven, maar hebben we heerlijk zeelucht (pardon: grote oceaanlucht) gesnoven en rotsen geklommen.
Niet alleen op dat strand was het uitzicht in orde. Ook nu zit ik in onze cabin, met uitzicht op de pacific (of stille of grote oceaan), met alleen een paar bomen tussen ons en het water.

• 10 Augustus 2009 - 19:23

Paul De Raad :

Goededag Maasjes, hier een bericht uit Loon op Zand. Het reisverslag zier er goed uit. Leuk om te volgen. Ik heb Bart geen prettige vakantie meer kunnen wensen maar nu nog leuker om het nu te doen. Geniet van volgens mij een schitterende vakantie en ehhh Bartje binnenkort jarig. Komt er een 4tje bij.wow en al grijze haartjes toch. Veel plezier nog. Gr.Paul de Raad