Dag 18. Verwachtingen - Reisverslag uit Jasper, Canada van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu Dag 18. Verwachtingen - Reisverslag uit Jasper, Canada van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu

Dag 18. Verwachtingen

Door: Reggie

Blijf op de hoogte en volg Bart, Reggie, Jasper & Carlijn

23 Augustus 2009 | Canada, Jasper

In het visitorscentrum zagen we dat de weersverwachting voor vandaag 16 graden, regen en onweer was. Best jammer, want wij waren van plan te gaan wandelen. Het ochtendzonnetje maakte ons echter vroeg wakker, dus met regenbroek, -jas en –hoes voor de rugzak was de keuze al snel gemaakt om alsnog de berg op te gaan.

Mount Edith Cavall was vandaag het doel. Nou, niet de berg zelf, maar wel de wandeling die uitzicht bood op de gletsjers in de omgeving en de top van deze berg. De start was voorspoedig en de zon en het wild van vandaag (een wolmuis en een grondeekhoorn) heette ons van harte welkom. De eerste gletcher (Angel - omdat het, als je te veel gedronken hebt - lijkt of er een engel tegen de berg is aangeknald) zagen we al snel rechts van ons, maar wij gingen vanzelfsprekend door voor de twee topjes in deze route.

Met het klimmen steeg misschien wel mijn inwendige temmperatuur, maar ook de regenwolken kwamen dichterbij. Bij het bereiken van de eerste echte top konden we genieten van een mooi stilleven met bergen, sneeuw, gletchers en... dreigende regenwolken. Kwestie van doorlopen (en geen tijd verspillen aan het mopperen op de berg) en richting de tweede top lopen. Het laatste stukje was erg venijnig - zeker omdat het nu begon te regenen.

Ondanks de grijze wolken, leverde de top een goede indruk op van de omgeving. Al zorgde de eerste onweersklap voor zoveel schrik dat we de daaropvolgende 100 meter wel errug snel naar beneden liepen. Dat onweer was gelukkig maar een klap groot en de rest van de weg downhill was dan ook wat rustiger. Waarop wij tot de conclusie kwamen dat het met goede regenkleding in de hagel en regen lopen eigenlijk best leuk is. En dat het daarna extra prettig is om in je auto droog en warm te kunnen lunchen.

De dag was echter nog niet om - al was het maar omdat dit verslag (en dat van gisteren) nog niet geplaatst waren. Op de weg naar het dorp kregen we nog een aanvulling van het wild met een caribou (in het dorp - hoezo tam).

Enne... over verwachting gesproken: ik zit nu in een wasserette / koffie- en thee bar / internet wifispot. Nooit verwacht dat ik wasmiddel zou ruiken bij het typen van deze verslagen...