Dag 8. Beet! - Reisverslag uit Port McNeill, Canada van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu Dag 8. Beet! - Reisverslag uit Port McNeill, Canada van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu

Dag 8. Beet!

Door: Reggie

Blijf op de hoogte en volg Bart, Reggie, Jasper & Carlijn

13 Augustus 2009 | Canada, Port McNeill

Vandaag werden we om 12.15 verwacht in Telegraph Cove voor een killer whale excursion. ( http://www.stubbs-island.com/) Omdat er blijkbaar wegwerkzaamheden waren, werden we geacht om al rond 11 uur te vertrekken, en dat deden we dan ook braaf. De wegwerkzaamheden waren echter al voorbij, waardoor we rond half 12 in Telegraph cove aankwamen.

Mooi op tijd voor een hete thee, aanschaffen van souvenirs (Carlijn heeft nu prachtige Orka oorbellen) en de lunch. Om rond kwart voor 1 aan boord van de boot te gaan, die met ons op zoek ging naar orca's.

En ja, die waren er. Meer dan 10, volgens de gids van verschillende families, en in vol ornaat. Vaak zagen we de vinnen (die van een volwassen mannetjes orka kan 1 1/2 meter hoog worden!), soms een staart en regelmatig kwam er een met zijn kop uit het water om naar ons te kijken. Een paar orka's lieten zelfs de "seaword"achtige trucjes zien, door zichzelf uit het water te gooien. Al met al een spectaculair gezicht en zeker de tocht naar het noorden van Vancouver Eiland waardig.

Nog vol van de indrukken besloten we de dag met vlees op onze eigen bbq, en ons eigen kampvuur op het strand. Volgens de kapitein van onze boot vandaag mocht het niet, dus laten we er maar van genieten dat vuurtje stoken hier (nog) wel mag.