Hoodoo's - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu Hoodoo's - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu

Hoodoo's

Door: Reggie

Blijf op de hoogte en volg Bart, Reggie, Jasper & Carlijn

23 Juli 2008 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

Tijdens de vlucht van Amsterdam naar New York heb ik mijn eerste boek al uitgelezen. De gedachte schoot toen al door mijn hoofd dat ik dat boek misschien ergens kon ruilen voor een ander nederlands boek dat iemand anders uitgelezen heeft.

Vandaag was het dan zover: ik heb aan "bookcrossing" gedaan. En na dat we dat vanmorgen hadden afgerond sprongen we in de auto om het park van vandaag: Bryce Canyon te gaan aanschouwen.

Bryce is een park dat bestaat uit de "jongste grond". Dat betekent dat de aardlagen die we hier zien, maar zo'n 50 miljoen jaar oud zijn, terwijl die van de Grand Canyon zo'n miljard jaar oud zijn. Een jonkie dus.

In het park hebben we eerst het junior ranger boekje maar weer eens opgehaald om vervolgens onze wandeling voor vandaag te starten. Deze voerde ons langs het zgn. Amphi theater en dan naar beneden. Steil naar beneden, maar bij elke haarspeldbocht die we wandelden zagen we het landschap weer vanaf een andere hoek. Weer nieuwe, roze stenen pilaren met hier en daar een verdwaalde boom. En weer ander licht, waardoor de foto's allemaal een andere kleur roze /rood/oranje laten zien.

Na de steile afdaling maakten we een rondje door de bodem van wat eigenlijk geen echte Canyon is. De weg leidde ons uiteindelijk naar Queens Garden: een van de hoodoo's (zo noemen ze de stenen hopen) die met veel fantasie en dichtknijpen van je ogen op een koningin lijkt. Ach, als je geen Efteling hebt om het mee te vergelijken, dan kan ik me voorstellen dat je er een koningin in wil zien;-)

Na een behoorlijk pittige steile klim terug was het tijd voor lunch. Het afronden van het Junior ranger programma was inet zo moeilijk, zeker niet toen we nog een "geologie"praatje van een ranger volgden. De dag eindigt in een goed hotel, met gelukkig meer ruimte in de slaapkamer dan op de ranch. Nog ff zwemmen, foto's downloaden en eten en dan gaan we morgen weer naar het volgende park...

  • 23 Juli 2008 - 05:47

    Mam:

    voor mij goede morgen
    als ik deze foto bekijk moeten jullie ogen tekort komen al die bergen of rotsen wat het dan ook zijn,het moet daar ook wel heel mooi zijn,geniet nog maar lekker van je laatste week daar Jasper is je lip weer beter? mam

  • 23 Juli 2008 - 09:35

    Marina:

    Hallo familie Maas,
    Wat ontzettend leuk om jullie avonturen te lezen! Ik heb jullie weblog ontdekt toen ik op zoek was naar een leuke foto om mijn log te sieren. Ik koos jullie Green river foto en kwam bij jullie terecht. Mijn naam is Marina Brito de Campos en ik woon in Amsterdam. Mijn man en ik gaan vaak naar de VS op vakantie en het gebied waar jullie nu zijn hebben wij al meerdere keren doorkruist. Het is erg leuk om van anderen zulke mooie verhalen te lezen. Ik hou vooral heel erg van rode rotsen en kan mij jullie wauw gevoel heel goed voorstellen. In mei van dit jaar waren wij in Arches en hebben wij voor het eerst de wandeling naar Delicate Arch gemaakt. Wat een groots aanblik en wat een prachtige ervaring. Ik had werkelijk nog nooit zo iets moois gezien. Ik wens jullie nog heel veel plezier op jullie reis. Ik zal vast en zeker over een paar dagen weer jullie weblog bezoeken.
    Hartelijke groeten, Marina.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart, Reggie, Jasper & Carlijn

We zijn verhuisd! http://familiemaas013.blogspot.nl/, daar zijn we vanaf nu te vinden!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 55529

Voorgaande reizen:

10 Juli 2015 - 26 Augustus 2015

Nieuw adres

27 Juni 2013 - 27 Juni 2013

Een nieuwe reis - een ander blog

01 Juli 2012 - 20 Juli 2012

Zuid Afrika 2012

20 Juli 2011 - 05 Augustus 2011

Ijsland 2011

06 Augustus 2009 - 29 Augustus 2009

Canada 2009

07 Juli 2008 - 29 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: