Teva's - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu Teva's - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu

Teva's

Door: Reggie

Blijf op de hoogte en volg Bart, Reggie, Jasper & Carlijn

20 Juli 2008 | Verenigde Staten, Torrey

Voor de niet-fashionista's onder ons: Teva's zijn van die sandalen met een grof profiel en linnen bovenkant. Die niet bedoeld zijn om met sokken in Nederland te dragen (Sorry mam ;-) ) en er zeker niet voor zorgen dat je hip bent.

Toch heb ik ze 3 weken geleden gekocht, met name voor het raften. Altijd handig, schoenen die in het water mogen als je in of uit een boot stapt.

Vandaag heb ik de Teva's gebruikt waarvoor ze bedoeld zijn. In Capitol Reef Park zijn we door Sulphur creek gelopen. Dat is een klein riviertje (denk aan maximaal enkel- of kniedik) waarin we zo'n mijl stroomopwaarts zijn gelopen. En ja, daar krijg je natte voeten van maar dat vindt een Teva niet erg. En ook waar: de stoere zool zorgt ervoor dat je weinig last hebt van de rotsen en keien op de bodem. Dat is het ware Teva leven, zo geniet ik ook van het dragen ervan.

Na de middag hebben we nog een trail gelopen. Die was zo verschrikkelijk heet dat we tijdens de 3 kwartier durende wandeling zo'n 3 liter ater ophebben. Niet echt Teva proof overigens, die Capitol Gorge Trail. Denk aan een droge rivierbedding, maar dit keer zonder water en met veel keien en een hoge temperatuur. De cool down (lees: met de waterkraan lopen knoeien waardoor je helemaal nat wordt) was dat wel.

Helaas, de schoenen blijken toch niet helemaal ideaal te zijn. Aan het eind van de dag is Bart zijn Teva een maat gekrompen (hoe raar dat ook klinkt)
En ik? Wil ik thuis toch weer mijn fashionable slippertjes aan, dan heb ik een serieus probleem. Ik heb nu witte teva's aan mijn voeten die er de eerste weken niet afslijten...

• 20 Juli 2008 - 07:41

Opa :

Ik ben jalours op dat raften maar al dat lopen is voor de vierdaagse. Natuurlijk had ik ook wel die geweldige omgeving willen zien. Oma roept er even tussen door: "een knuffel voor de kinderen" . Groetjes Opa & Oma