Nat in een 5sterrenrestaurant - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu Nat in een 5sterrenrestaurant - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu

Nat in een 5sterrenrestaurant

Door: Reggie

Blijf op de hoogte en volg Bart, Reggie, Jasper & Carlijn

20 Juli 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

De lucht was vanmorgen helemaal opgeklaard, zodat we ons om half tien met een gerust hart bij het Moab adventure center konden melden. Klaar voor het avontuur van deze vakantie: raften & camperen.

Na de gebruikelijke acties als het tekenen van een waiver (nee, wij zullen jullie niet aansprakelijk stellen als er wat mis gaat en ja, je mag onze foto’s publiceren), was het tijd om in een oude schoolbus te stappen. Deze bracht ons naar Dewey bridge, waar de boten al klaar lagen. Ondanks de grootte van de groep zag het er behoorlijk georganiseerd uit, met zgn “dry-bags”, waarin we onze tassen konden doen, voor iedereen een reddingsvest (dat aan moet, al heb je maar een teen in het water) en een paar bagageboten die behoorlijk vol zaten.

Het eerste gedeelte van de trip bestond uit vooral kenninsmaken met de boot (best groot, we zaten er met 11 man op), de andere bezoekers van deze boot (uit Kentucky. We hebben ze nog geleerd om in het nederlands tot 10 te tellen) en haar bestuurster (Nathaly uit Moab. Zij kan nu ook tot tien tellen). Na een uurtje hebben we geluncht. Supervers & bereid door de gidsen. Het begon al op een 5sterrenhotel te lijken.
Daarna ging het weer verder, en aangezien het rustig water was, kon iedereen van de boot af om te zwemmen. Zelfs de kleine Carlijn heeft de Colorado rivier geprobeerd. Rond 4 uur stopte de boot op de campeerplek. Vergeet alle beelden van campings met toilet- en wasgebouwen en genummerde plekjes, welkom camping coloradostyle. Met een zandstrand waarop we onze bedjes konden zetten (ja bedjes, geen tenten!), een zgn. groover achter een rots (een chemisch toilet dat stukken beter beviel dan plassen in de rivier) en vooral en met name een prachtig uitzicht op de rotsen van castle valley. Na het diner (zo mag je dat wel noemen: voorgerecht, barbecue met kip en salade én chocolade taart als toetje) mochten we zelf onze borden afwassen en daarna was het weer verder genieten. Inclusief het traditionele kampvuur mét gitaarspel door de gids.

En op de muziek van die gids hebben we uiteindelijk ons bedje opgezocht. Onder de duizenden sterren en bij het licht van de volle maan.

• 20 Juli 2008 - 22:09

Oma:

Carlijn wat lees ik nu heb jij in een grote Colorado rivier gezwommen?goed zeg zal ik jou wat vertellen opa moet nu zwembandjes aan om in het zwembad weer goed te leren lopen het gaat steeds beter met opa geef je Jasper een dikke knuffel van mij en dikke kussen van +++++++++++++ oma