Eilandjes in de lucht - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu Eilandjes in de lucht - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu

Eilandjes in de lucht

Door: Reggie

Blijf op de hoogte en volg Bart, Reggie, Jasper & Carlijn

20 Juli 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Moab is het enige hotel (op New York na) waar we 3 nachten blijven. En dat mag ook wel, aangezien we hier in het midden van maar liefst 2 nationale parken zitten. Na Arches, was het vandaag tijd voor Canyonfields National Park. Als ervaren park bezoekers was onze eerste actie om te achterhalen wat er nodig is om een junior ranger badge te verkrijgen. Dat was simpel dit keer: een bijeenkomst met een echte park ranger bijwonen. De dame in kwestie vertelde ons van alles over het aanpassingsvermogen van de planten in het park aan de woestijnachtige omstandigheden. Na de ceremonie, inclusief foto en een door ons getekende verklaring dat die foto op de website mag, zijn we het park verder gaan verkennen.

Canyonlands is eigenlijk het park waarin we de ‘bovenkant” van al die canyons zien. Dit deel van het park heet niet voor niets Islands in the sky; het landschap ziet er op sommige plekken uit als de bollen met elfjes in de droomvlucht in de Efteling. Ook een aantal andere “must-see’s” van het park hebben we gedaan, zoals mesa-arch (jaja, wederom een boog. Maar dan met een prachtig landschap erachter) en een krater waarvan de geleerden nog niet zeker zijn of het veroorzaakt is door een meteoriet of opkomend zout. Wij gaan voor de meteoriet: spannender, spectaculairder en “zout is voor watjes!”.
Na het laatste uitzicht zagen we donder- en regenwolken op ons afkomen. Reden genoeg om alles in te pakken en terug te gaan naar het hotel. Mogen wacht de Colorado rivier op ons.