05:00. OPSTAAN! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu 05:00. OPSTAAN! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu

05:00. OPSTAAN!

Door: Reggie

Blijf op de hoogte en volg Bart, Reggie, Jasper & Carlijn

16 Juli 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Doordat elk boek, folder of website ons waarschuwt voor de hitte in het Arches National park (inclusief mijn eigen moeder. Ja mam, de kuiten waren ingesmeerd. De enige die tot nu toe verbrand ben ik, aangezien de rugzak mijn rug bloter trekt dan waar ik ingesmeerd heb;-) ) zijn we vanmorgen vroeg op pad gegaan. En dan niet "watjesvroeg", maar nog vroeger dan ik op een door de weekse werkdag opsta: om 5 uur.

Dat was zwaar, maar na een douche en een goed ontbijt had iedereen er weer zin in. Door de ochtendschemering rijden we het park in. Ochtendlicht doet inderdaad iets met de stenen: ze zijn veel warmer rood, terwijl het buiten minder warm is. (voor de goede lezer: minder warm wil niet zeggen koud. Het wil zeggen onder de 30 graden, ip erboven).
Uiteindelijk kwamen we aan bij het pad naar Delicate Arch. Dit is een trail van zo'n 3 km (heen) naar de mooiste boog in het hele park. Deze boog zien we al dagen op allerlei nummerborden, t-shirts, boeken en kaarten staan, dus begonnen we vol goede moed aan het pad. Dat de 2 sterren (SNP notering) meer dan waard was. Behoorlijk steil, soms lastig te vinden en af en toe gevaarlijk langs de rand, maar de beloning was er.

Delicate arch is zo bijzonder omdat het een boog is, die niet vast zit aan ander gesteente of gebergte. Van een afstandje (waar iedereen zit uit te rusten, bij te komen en te bewonderen) lijkt 'ie zo'n 2 meter hoog. Als er echter iemand onder staat, blijkt het ding zo'n 15 meter hoog te zijn!

De rest van de dag hebben we nog wat rondgereden door het park, een dutje gedaan en gewassen. Even leek het een echte vakantie...

PS: Pa: hoe veel ik ook heb lopen zuchten, zweten en hijgen: onze tocht naar de delicate arch verdwijnt in het niet bij jouw berg. Super!

  • 18 Juli 2008 - 17:26

    Arianne:

    He, leuk dat jullie weer een waarbenjij hebben. Ik vond hem via je Hyves! Dat vond ik helemaal stoer. Het klinkt tot nu toe als een geweldige reis. Ik wordt bijna jaloers. In Italie was het ook heerlijk: lekker in de zon, bij het zwembad of zee, naar vestingstadjes en lekker eten en drinken. En natuurlijk overgooien met Pepijn in de pool en met Jules met de auto's spelen. Nu alweer 2 dagen aan het werk. Helaas maar ook dat hoort erbij. Geniet nog verder van jullie trip. Ik volg jullie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart, Reggie, Jasper & Carlijn

We zijn verhuisd! http://familiemaas013.blogspot.nl/, daar zijn we vanaf nu te vinden!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 55537

Voorgaande reizen:

10 Juli 2015 - 26 Augustus 2015

Nieuw adres

27 Juni 2013 - 27 Juni 2013

Een nieuwe reis - een ander blog

01 Juli 2012 - 20 Juli 2012

Zuid Afrika 2012

20 Juli 2011 - 05 Augustus 2011

Ijsland 2011

06 Augustus 2009 - 29 Augustus 2009

Canada 2009

07 Juli 2008 - 29 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: