Wauw - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu Wauw - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu

Wauw

Door: Reggie

Blijf op de hoogte en volg Bart, Reggie, Jasper & Carlijn

15 Juli 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Soms heb je niet genoeg aan woorden, en is er maar een woord dat de lading dekt. Vandaag is zo'n dag waarvoor dat geldt: Wauw is niet genoeg en zegt gelijktijdig meteen alles. Zeker omdat we gedacht hadden een rustige reisdag te maken.

Daar zijn we ook mee begonnen, met die rustige reisdag. Ng een paar blikken op Dinosaur National Monument en daarna saaie, lange, rechte wegen richting ons einddoel: Red Cliffs Lodge in Moab. Na 3 uur rijden werd het tijd om van rijder te wisselen en net over de Coloado river was daar een mooi moment voor. We zagen onderweg al het landschap veranderen van "groene bergen" met een beetje rood naar "rode bergen" met een beetje groen.
De bocht om na de lunchpauze zorgde ervoor dat we stil werden. Zeiden wij ooit van Florida dat daar voor elke scheet het "ik heb een scheetgelaten museum" opgericht wordt - over Castle Valley zijn de amerikanen echt te bescheiden. Denk je een landschap in zoals dat in Lucky Luke getekend staat, met bergen ie als katedralen of pilaren oprijzen. De fotocamera maakte overuren - gelukkig zit er een grote geheugenkaart in;-)

Na een half uur rijden door al dat moois arrivere we bij het hotel. Dat ligt midden tussen de bergen, aan het water. Met een veranda die uitkijkt op de Colorado rivier is dit een van de betere locaties.

De dag was echter nog jong, dus besloten we alvast Arches national park te verkennen. Met de informatie van www.verenigdestaten.info in de ene hand, en de national park pass in de andere rijden we het park binnen, om na een kort bezoek aan het informatiecentrum snel door te rijden.

Weer stilte in de auto. Als je ooit plaatjes ziet van de staat Utah staan daar vaak rode stenen formaties op, met "ramen" erin. Of balancerende keien op hoge torens van stenen. Dát is nou Arches National Park. Natuurlijk zijn we ook uitgestapt en naar 2 zgn. windows gelopen. Eigenlijk een voorproefje van morgen, wanneer we gaan lopen naar de meest bijzondere arch (=boog) van allemaal: delicate arch.

Voor vandaag was het in elk geval een wauw-ervaring. Wauw dat dit bestaat en nog wauw-er dat we dit mogen zien!

• 15 Juli 2008 - 06:20

Mam:

als jullie z`on eind gaan

lopen smeer dan jullie kuiten maar in groetjes mam