25 juli: Het grote niets - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu 25 juli: Het grote niets - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Bart, Reggie, Jasper & Carlijn Maas - WaarBenJij.nu

25 juli: Het grote niets

Door: Reggie

Blijf op de hoogte en volg Bart, Reggie, Jasper & Carlijn

28 Juli 2008 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

We hebben het hier al vaker gezien: De VS bevat vele plekken met het grote niets. Vandaag hebben we zo’n 450 km van het grote niets gezien. Onderweg van Zion naar de Grand Canyon rijd je weliswaar door de Painted Desert (niets in herkend), langs Lake Powell en de Glen canyon dam, maar het blijft allemaal leeg en kaal. En warm.

Hoewel, niets. Wel 1 park ranger. Die ons aanhield omdat de auto niet gestopt had bij een Stopbord. Dat gaat precies als in de films: mét alarmlichten en –geluid achter ons aan. En in het vehicle blijven, melden dat je het rijbewijs gaat pakken en niet uit de auto komen. Gelukkig was de man ons goed gezind en kwam mr. “Tilburg” (altijd leuk, zo’n Nederlands rijbewijs) er met een formele waarschuwing (en een foto en goed verhaal) vanaf.

En ach – noemen we de indianen die hun geld proberen te verdienen langs de weg ook niets? Eigenlijk wel, ja. Wat ze verkopen is meer van hetzelfde. En als je ze ziet verkopen – laten we zeggen dat ze wel eens een uitstraling en verkooptechiek training kunnen gebruiken. In elk geval lijken zij in níets op de indianen uit de films.